Inleiding
U heeft een schitterende website met pakkende teksten waar alles gebruiksvriendelijk werkt. Alleen zijn er weinig bezoekers te bekennen. Het is een veelvoorkomend fenomeen. De promotie van een website is een moeilijke en tijdrovende bezigheid. Na het lezen van dit artikel kunt u gericht stappen maken om het bezoekersaantal te verhogen.

1) Content is king
Beantwoord eerst de volgende vraag: “Waarvoor dient uw website en waarom zullen mensen uw website bekijken en opzoeken?”
Er zijn immers nogal wat bedrijven en websites. Hoe maakt u onderscheid? Is er waardevolle en interessante informatie te vinden op uw site? Worden er handige diensten en producten aangeboden? Staan er handige tips & tricks? Dan zullen mensen vanzelf uw website bezoeken. In sommige gevallen zullen mensen zelfs terug blijven komen. Dit bericht is een voorbeeld van een relevant nieuwsbericht die de bezoekers interesseren.

Deze strategie werkt goed, bloggen over interessante onderwerpen die relevant en interessant zijn voor jouw onderneming. Je kunt namelijk door middel van bloggen een enorme kennisbank opbouwen met interessante informatie. Zorg ervoor dat er leuke en nuttige informatie op je website te vinden is.

2) Maak gebruik van meerdere social media’s
Er zijn tientallen sociale netwerken, en ze hebben allemaal een eigen toepassing en doelgroep. Eén ding hebben ze gemeen; het stikt er van de gebruikers. Bezoekers die u kunt benaderen. Het is belangrijk om per sociaal platform te weten waarvoor die bedoelt is. Gebruik sociaal media met mate. Ga niet uw volgers spammen met weinigzeggende berichtjes, dan zal dat alleen maar averechts werken. Voor het verspreiden van interessante en handige nieuwtjes of unieke content zijn sociale netwerken ideaal.

 

3) Inschrijven op startpagina’s, vergelijkingswebsites en recensiewebsites
Het internet staat vol lokale, regionale, internationale startpagina’s, vergelijkingssites en recensiewebsites, vaak zelfs specifiek voor uw soort product of dienst. In de meeste gevallen kunt u zich gratis inschrijven. De bekende varianten startpagina.nl, kieskeurig.nl en beslist.nl hebben flinke bezoekersaantallen. Zorg dat u zich inschrijft in de meest relevante en juiste rubrieken. Veel van deze websites bieden een eenvoudig inschrijfformulier aan, dit kost nog geen 5 minuten.

4) Verstuur relevante nieuwsbrieven
Bied uw bezoekers de mogelijkheid zich in te schrijven voor een nieuwsbrief. Zorg ervoor dat uw bezoekers zich makkelijk kunnen inschrijven, dus geen waslijst aan persoonlijke gegevens. Houd het kort en concreet. Heeft u nieuws te melden of nieuwe informatie op uw website, dan zijn nieuwsbrieven een geschikt hulpmiddel om uw bezoekers op de hoogte te houden. Let erop dat in uw nieuwsbrief een verwijzing staat naar, bijvoorbeeld uw website of sociaal media.

Belangrijk bij het versturen van nieuwsbrieven zijn conformiteit en professionaliteit. Let op een nette uitstraling dat betrouwbaar oogt.

Gebruik overzichtelijke, aantrekkelijke afbeeldingen en teksten en geef de lezer de mogelijkheid zich uit te schrijven.

5) Gebruik fysieke media

Blijf niet alleen achter de computer gekluisterd, maar zoek ook naar andere mogelijkheden om te adverteren in de buurt. Uw website gaat over afvallen, diëten of voeding? De lokale sportschool zal best bereid zijn om uw flyer in de aankomsthal op te hangen. In sommige gevallen tegen een minimale betaling of een kleine vermelding op uw website.


6) Schrijf u in op Google Places

Een inschrijving op Google Places maakt het belangrijker om snel contact informatie over uw bedrijf of website op te zoeken. U kunt hier vrij veel gedetailleerde informatie achterlaten, waar u ook weer op gevonden kunt worden. Inschrijven op Google Places is volledig gratis en duurt enkele minuten, alleen moet u wel een paar dagen wachten op een persoonlijke activatiecode, die per post wordt verstuurd. Tevens verhoogt het de zichtbaarheid op Google.

7) Gebruik Google Adwords
Met Google Adwords kunt u, aan de hand van verschillende op te geven zoektermen, een vermelding krijgen tussen de betaalde zoekresultaten die bovenaan en aan de rechterkant verschijnen na het zoeken op Google. Wanneer er iemand op uw advertentie klikt, kost dit geld. Het bedrag is van veel factoren, zoals zoekvolume, uw dag budget, en het budget van uw concurrentie afhankelijk. Google Adwords kan vooral bij splinternieuwe websites en producten, met niet al te hoge kosten, zorgen voor een boost aan activiteiten en bezoekers op uw website.

8) Pas Linkbuilding toe
Linkbuilding is het verkrijgen van externe links die naar uw website verwijzen. Dit wordt ook wel backlinks genoemd. Als u veel backlinks heeft, betekend dit dat uw website interessant is. Niet alleen voor mensen maar ook voor zoekmachines. Het is wel belangrijk dat het kwalitatieve backlinks zijn. Met name de relevantie, kwaliteit en populariteit van de website die de backlinks naar uw website bevat. Voorbeeld: “verkoopt u schoenen, dan is het niet relevant om op een website te staan waar dierenaccessoires verkocht worden”. Houd hier rekening mee.

9) Schrijf Referenties
Zodra u een opdracht krijgt voor een grote klant, is het handig om dit te plaatsen op uw website en te delen op social media. Dit zorgt er namelijk voor dat potentiële klanten zien, dat u een betrouwbaar en professioneel bedrijf bent. Veel mensen zijn nog onzeker op het gebied van keuzes maken op het internet. U kunt ze dus gerust stellen, door bijvoorbeeld referenties te plaatsen. Hierdoor krijgt de potentiële klant meer vertrouwen en zal eerder met u in zee gaan.

10) U wilt ook meer bezoekers op uw website?
Smartpixel heeft al veel ondernemers geholpen met het krijgen van meer bezoekers op hun websites. Wij hopen vooral dat u deze tips als nuttig heeft ervaren. Wilt u nog meer tips of heeft u hulp nodig bij het verkrijgen van meer bezoekers? Neem geheel vrijblijvend contact met ons op en kom onder het genot van een kop koffie eens met ons brainstormen over uw marketingstrategie.